Organisaties die in verschillende landen met diverse telecom providers werken kunnen tegen nogal wat narigheid…
Hoe belangrijk is een telefonische klantenservice?
Wie kent een eindeloos keuzemenu en een lange wachtrij van een servicenummer niet?
U belt naar een klantenservice en vervolgens moet u een heel keuzemenu doorlopen. Vaak zit uw vraag er niet bij en komt u alsnog bij de verkeerde medewerker uit. Maar voordat u bij deze (verkeerde) medewerker uit komt, beland u eerst nog in een eindeloze wachtrij. In de volgende afbeelding kunt u zien welke soorten klantenservice mogelijkheden mensen het meeste waarderen. Zoals we zien behoort ondanks de keuzemenu’s en wachtrijen, de telefonische support tot de oudste, maar zeker ook de meest gewilde manier van klantenservice mogelijkheden.
Waarom vinden mensen telefonische klantenservice dan zo fijn?
Een klant vertrouwt een bedrijf meer als hij weet dat hij kan bellen op het moment dat er iets is. Hij weet dat hij iemand “live” kan spreken en daardoor beter geholpen kan worden – complexe vragen worden makkelijker beantwoord via de telefoon dan bijvoorbeeld per mail. Doordat een klant persoonlijk te woord kan worden gestaan bij vragen, straalt dit uit dat een bedrijf kennis in huis heeft en het voelt vertrouwt. Maar waarom een duur Call Center gebruiken, terwijl u ook zelf een servicenummer kunt nemen? Hier komt I-Plus in beeld – wij verzorgen een passend servicenummer voor u en richten alle doorschakelingen voor u in. Hierdoor worden uw klanten direct doorverbonden met de juiste medewerker.
Bent u geïnteresseerd in een servicenummer of wilt u meer informatie? Bel ons vandaag nog en laat u adviseren welk soort servicenummer het beste bij uw bedrijf past.